Wat anderen over SmartCom zeggen

Piet Hoek (Intersport van Dam) over SmartCom Solutions:

“Vakkundige en snelle specialist voor al onze hard- en software”

“SmartCom verzorgt voor ons alle hardware en software. En dat doen ze goed, prima zelf. Onlangs hebben ze ons geholpen met een nieuwe digitale VoIP-telefooncentrale. Die heeft zichzelf al snel terugverdiend en maakt ons team van 15 medewerkers veel flexibeler. Een paar maanden geleden hebben ze de Wifi-verbinding in onze winkel, die heeft een vloeroppervlakte van zo’n 2.000 m2, ingrijpend vernieuwd. In de winkel is er nu overal een heel stabiele en krachtige Wifi-verbinding. SmartCom denkt altijd heel oplossingsgericht mee, ook op het gebied van ICT-beveiliging. Wat wij bijzonder prettig vinden is dat ze altijd paraat staan voor ondersteuning, zowel bij acute problemen als onderhoud. Hun hulp op afstand werkt prima.”


Alexsander Vermeulen (Q-AV Business Solutions) over SmartCom Solutions:

“Uiterst transparant en oplossingsgericht”

“De samenwerking met SmartCom bevalt prima. Onlangs hebben we ons nieuwe kantoor betrokken en moest er van alles gedaan worden aan onze ICT-infrastructuur. We kregen een heel duidelijk advies met enkele opties op het gebied van technische mogelijkheden, de voor- en nadelen en de kosten. SmartCom is in alle opzichten heel transparant en zal je nooit iets opdringen. Ze hanteren scherpe tarieven maar ze zijn niet de goedkoopste ICT-dienstverlener van heel Nederland. Dat hoeft wat ons betreft ook helemaal niet. Voor ons als specialist in procurement consultancy is het belangrijk dat ze op technisch gebied goed met ons meedenken en dat je op ze kunt rekenen als er uitdagingen of plotselinge problemen zijn. Niets dan complimenten op dat gebied. Ze hebben veel kennis op het gebied van ICT, telecommunicatie en wifi en zijn lekker praktisch en oplossingsgericht. Als het echt moet komen ze ook ’s avonds of in het weekend langs om een probleem te verhelpen. Wat ons betreft verdienen ze de prijs van het meest klantvriendelijke en meest servicegerichte bedrijf van Nederland. Het is ook heel prettig dat we met SmartCom één aanspreekpunt hebben voor zowel onze kantoorautomatisering, telecommunicatie, wifi, hosting, beveiliging als back-up. Daardoor voorkom je dat bij een storing verschillende partijen naar elkaar gaan wijzen en er daar veel tijd en moeite aan besteed wordt in plaats van aan het snel verhelpen van het probleem of de problemen. Bij een storing weten we altijd precies wie we moeten bellen. ”


Edwin Majoor (Majoor Makelaars) over SmartCom:

“Servicegerichte totaalpartner voor ICT en telefonie”

“We werken al een tijd heel prettig samen met SmartCom, met name met eigenaar/ICT-specialist Christiaan Veldhuizen. Ze verzorgen voor onze makelaarskantoren in Soest en Baarn letterlijk alles op het gebied van ICT en telefonie. We werken naar volle tevredenheid in de Cloud dus zonder fysieke server en hebben een superstabiele internet- en wifi-verbinding. Hebben ze allemaal volledig naar wens geïnstalleerd. Ze leveren ook al onze hardware waaronder werkstations en grote beeldschermen. Voorheen kwamen ze voor onderhoud en service altijd naar ons toe, inmiddels verlenen ze service vooral op afstand via Teamviewer. Hierbij nemen ze dan je computer over en verhelpen ter plekke het probleem of voeren de update uit. Het fijne van SmartCom vind ik hun brede kennis op het gebied van kantoorautomatisering en bellen via internet en hun prima serviceverlening zonder ‘9 tot 5-mentaliteit’. Is er een probleem, dan lossen ze het op, desnoods ’s-avonds of ’s nachts. Eigenlijk precies zoals wij zelf ook onze klanten van dienst zijn.”


Jessica Schottert (Kraamwolk) over SmartCom Solutions:

“Super servicegerichte ICT-dienstverleners”

“Als kraamzorg-organisatie vanuit Veenendaal actief in de provincies Gelderland en Utrecht staan we letterlijk dag en nacht klaar voor onze opdrachtgevers. Daarbij moeten we vaak snel schakelen. SmartCom heeft eenzelfde servicegerichte instelling en werkwijze als wij. Onlangs hebben ze, wat zij noemen de achterzijde van onze WordPress website op diverse gebieden aangepast en geoptimaliseerd, onder meer op het gebied van beveiliging. Onze website wordt nu door SmartCom gehost en is aanzienlijker sneller en uitstekend beveiligd.

Ook ons factureringssysteem hebben ze onlangs beveiligd. Dat was op hun aanraden overigens, wijzelf en de leverancier van ons pakket dachten dat alles prima afgeschermd was voor cybercriminaliteit. Dat bleek dus niet zo te zijn. Binnen onze huidige Microsoft365-omgeving implementeert SmartCom binnenkort een intranet op basis van SharePoint. Hun voorstel voor ons uitgebreide intranet voor onze 20 ‘Kraamwolkers’ sprak mebijzonder aan. Kortom, we hebben onze complete ICT-dienstverlening uitbesteed aan SmartCom en dat bevalt prima.”


Sander van Buiten (Arthur&Willemijn) over SmartCom Solutions:

“Altijd direct contact persoonlijk contact met een specialist”

“Arthur&Willemijn is al bijna 40 jaar een bekende dames/vrouwenmodeketen met een bijzondere merkenmix. We zijn een echt familiebedrijf en hebben inmiddels winkels in Amersfoort, Utrecht, Bussum, Soest, Woerden en Zeist. Uiteraard hebben we ook een webshop. We werken al zo’n 7 jaar samen met SmartCom. Naar volle tevredenheid. Ze verzorgen een belangrijk deel van onze ICT en hebben ons een tijdje geleden prima geholpen met onze overstap naar de Cloud. Ook hardware waaronder desktopcomputers, notebooks, monitoren en printers kopen we rechtstreeks bij hen in. Dat is een bewuste keuze. Als je die producten zelf koopt bij een elektronicawebshop ben je een beetje goedkoper uit maar dan moet de apparatuur nog werkend gemaakt worden volgens je eigen wensen. Wij doen het andersom: we leggen onze wensen voor, de specialisten van SmartCom geven advies en vervolgens wordt de knoop doorgehakt. Het leuke is dat SmartCom ook regelmatig met ongevraagd advies komt. Dat gold ook bij ons abonnement voor onze 12 mobiele telefoons. Ze kwamen met een maatwerkoplossing waarmee we fors op onze telefoniekosten besparen. Wat ik het prettigste vind van SmartCom? Het directe en persoonlijke contact en hun servicegerichtheid waarbij ze goed met je meedenken en met praktische oplossingen komen.”


Jeroen van Netten (Rhinoz) over SmartCom Solutions:

“Hielpen me echt uit de brand”

“Ik kan SmartCom Solutions iedere ondernemer aanbevelen. Ze hebben veel kennis, zijn heel transparant, communiceren goed en in begrijpelijke taal en onderscheiden zich door een prima serviceverlening. De internetverbinding op mijn werkplek thuis op zolder was slecht en het afsluiten van het snelste internetabonnement bij KPN had helaas niet geholpen. Omdat ik sinds enige tijd steeds meer thuis werk was dit bijzonder vervelend, onwerkbaar eigenlijk. Nadat ik het probleem had voorgelegd aan SmartCom Solutions kwamen ze – ondanks dat hun agenda op dat moment overvol was – de volgende dag al bij mij aan huis. Eén van hun ICT-specialisten controleerde mijn internetsnelheid op ongeveer elke plek van mijn huis, te beginnen bij mijn meterkast. Vervolgens legde hij twee oplossingen met elk hun eigen prijs voor. Mogelijkheid één was het aanleggen van een nieuwe kabel vanaf de meterkast. Dat was relatief kostbaar en vergde hak- en breekwerk. Daarom koos ik voor hun tweede oplossing: de installatie van een superkrachtig mesh Wifi-routersysteem. De hele installatie was in nog geen 2 uur geregeld. Deze oplossing werkt geweldig en is superstabiel. Ik heb overal in huis en ook in mijn tuin nu supersnel internet. Onlangs hielpen ze me ook prima bij mijn overstap naar de Cloud en bij het back-uppen van al mijn documenten. Ze regelden alles snel en goed. Ook hun service en support na de overstap was meer dan uitstekend.”